ПОЗАКЛАСНИЙ СПОРТИВНО-МАСОВИЙ ЗАХІД «СOOL GAMES» ЯК НОВОВВЕДЕННЯ У РОЗВИТКУ ФІЗИЧНИХ ЯКОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ
DOI:
https://doi.org/10.15330/fcult.43.42-48Ключові слова:
позакласні заходи, учні, фізичні якості, Cool gamesАнотація
Мета – дослідити вплив засобів спортивно-масового заходу «Cool Games» на розвиток фізичних якостей школярів. Матеріал і методи дослідження. Аналіз та узагальнення літературних джерел, опитування учнів, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Дослідження проведено на базі Червоноградської гімназії № 1 Червоноградської міської ради Львівської області. В дослідженні взяло участь 59 учнів основної медичної групи Отримані результати та висновки. Встановлено, що на сьогодні в позаурочний час у школах учителі фізичної культури проводять фізкультурно-оздоровчі свята, шкільні змагання з різних видів спорту (з футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики), спортивно-масові заходи, які мають Всеукраїнське значення – «Cool Games», «Олімпійське лелеченя», «Старти надій» та теоретичні заходи – Олімпійський урок, брейн-ринг, флешмоби. В ході опитування встановлено, що учням подобаються уроки фізичної культури (59,32%). Проте 40,69% вважають, що фізичне виховання слід поліпшити за допомогою впровадження цікавих змагань, естафет (72,88%), нових змагань та конкурсів (64,41%) та запровадження нового, цікавого інвентарю (64,41%). Внаслідок проведення педагогічного експерименту встановлено, що у хлопців ЕГ статистично істотно поліпшилися показники швидкісних якостей на 3,19%; швидкісно-силових якостей – на 7,37%; сили – на 13,9%; спритності – на 6,31% (за p<0,05). У дівчат ЕГ показники швидкісних якостей поліпшилися на 7,48%; спритності – на 2,09% (за p<0,05); швидкісна витривалість – на 20,08%; сила – на 22,0% (за p<0,01). В ЕГ достовірно не поліпшилися швидкісно-силові якості у дівчат (за p>0,05) та швидкісної витривалості у хлопців (за p>0,05). В учнів КГ достовірно змінилися лише показники швидкісно-силових якостей в обох статей: у хлопців – на 7,24%, у дівчат – на 3,46% (за p<0,05).
Посилання
Березуєва ТС. Формування інтересу в учнів основної школи до занять фізичними вправами в позакласній роботі. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2018; 4 (318):66–73.
Бєлікова Н, Подубінська С. Сучасний стан організації позакласної роботи з фізичної культури. Вісник Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізичне виховання, спорт і здоров'я людини. 2019; 14, 15–9.
Москаленко Н, Торбанюк Г. Інноваційні підходи залучення до рухової діяльності школярів та студентів. Спортивний вісник Придніпров’я, 2019; 2, 115–21. DOI : 10.32540/2071-1476-2019-1-115.
Москаленко НВ. Інноваційна діяльність у фізичному вихованні загальноосвітніх навчальних закладів. Фізичне виховання, спорт і культура здоров'я у сучасному суспільстві. 2015; 4, 35–8.
Регламент проведення всеукраїнського спортивно-масового заходу серед школярів «Cool Games». Доступно на: http://sportmon.org/wp-content/uploads/2019/08/PROYEKT-Reglamentu-CoolGames-20191694283182.pdf.
Римар ОВ, Соловей АВ. Стан проблеми формування інтелектуального здоров'я молодших школярів засобами фізичного виховання. Інноваційні підходи до формування професійних компетентностей фахівців з фізичної культури, спорту і фізичної терапії та ерготерапії : матер. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. Чернів. нац. ун-ту ім. Юрія Федьковича. Чернівці. 2018; 206–8.
Римар ОВ, Ханікянц ОВ. Оцінка силових та швидкісно-силових якостей учнів середнього шкільного віку. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. пр.Київ. 2020; 3(123):364–71.
Сороколіт Н, Римар О, Соловей А. Розвиток гнучкості учнів 5-9 класів в умовах модульної навчальної програми. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання і спорту / за заг. ред. Євгена Приступи. Львів. 2016; 20(1/2):320–4.
Сороколіт Н. Розвиток силових здібностей учнів 5‒9 класів в умовах нової навчальної програми. Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров'я людини / за заг. ред. Євгена Приступи. Львів 2015; 19(2):282‒6.
Томащук О, Деделюк Н, Ковальчук Н, Дем’янчук О, Войтович І. Інноваційні підходи до організації фізичного виховання школярів. Вісник Прикарпатського університету. Серія: фізична культура, 2024. 42, С. 31–5. DOI : 10.15330/fcult.42.31-35.
Ханікянц ОВ, Римар ОВ, Конестяпін ВГ. Удосконалення швидкісно-силової підготовки учнів середнього шкільного віку з пріоритетним використанням засобів легкоатлетичних стрибків. Інноваційна педагогіка. 2020; 22(4):79–3.
Яковлєв ОІ, Коробов МГ. Організація позакласної роботи з фізичного виховання у школі. 2016; 8–37.
Cale L, Harris Jo. School-based physical activity interventions: effectiveness, trends, issues, implications and recommendations for practice, Sport, Education and Society. 2006; 11(4): 401–20, DOI: 10.1080/13573320600924890.
Groves S, Laws C. Children's experiences of physical education. European Journal of Physical Education. 2000; 5(1):19–28.