Психолого-педагогічний вплив корекційно-розвиткових занять на формування життєвих компетентностей підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку

Автор(и)

  • Ольга Вовченко кандидат психологічних наук, докторант Інституту спеціальної педагогіки та психології ім. М. Ярмаченка НАПН України, м. Київ

DOI:

https://doi.org/10.15330/psp.24.86-93

Ключові слова:

підлітковий вік, особистість з порушеннями інтелектуального розвитку, життєва компетентність, емоційний інтелект, корекційно-розвиткові заняття, комплексна корекційно-розвиткова програма, психолого-педагогічний вплив

Анотація

У статті розкрито сутність та особливості формування життєвих компетентностей в процесі корекційно-розвиткових занять з підлітками, що мають порушення інтелектуального розвитку. Автором окреслено основні періоди та компоненти формування життєвої компетентності, залежно від віку та розвитку особистості з порушеннями психофізичного розвитку, зокрема і підлітків з порушеннями інтелектуального розвитку. У статті означено основні принципи корекційно-розвиткової роботи в контексті ефективного формування життєвих компетентностей та емоційного інтелекту особистості. Розглянуто психолого-педагогічний аспект корекційно-розвиткових занять щодо формування основних компетентностей у підлітковому віці. Окреслено основні базові позиції комплексної програми для закладів, де навчаються підлітки з порушеннями інтелектуального розвитку.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-23

Номер

Розділ

ПЕДАГОГІЧНА ТА ВІКОВА ПСИХОЛОГІЯ