Захист прав споживачів за дистанційними договорами

Автор(и)

  • Ірина Банасевич

DOI:

https://doi.org/10.15330/apiclu.66.2.11-2.20

Ключові слова:

приватне право, цивільно-правовий договір, дистанційний договір, споживач, захист прав споживачів, електронна комерція, електронний правочин

Анотація

Наукову статтю присвячено дослідженню стану правового регулювання захисту прав споживачів за дистанційними договорами в Україні, а також його відповідності праву Європейського Союзу. При цьому авторка аналізує чинне законодавство України, міжнародно-правові акти та погляди інших дослідників названої проблеми. У статті на основі аналізу наукової літератури та чинного законодавства здійснено дослідження сучасного стану правового регулювання прав споживачів за дистанційними договорами. Проаналізовано основні новели законодавства у сфері захисту прав споживачів, зокрема, запровадження веб-порталу для споживачів у сфері електронної комерції (Портал е-покупець), а також порядок здійснення споживачем права на відмову від дистанційного договору. Зроблено висновок про те, що прийнятий 10 червня 2023 року Закон України «Про захист прав споживачів» містить низку правових норм, які значно підвищують рівень захисту прав споживачів у сфері електронної торгівлі, його прийняття дає можливість наблизити національне законодавство в сфері захисту прав споживачів до принципів та практик ЄС. Також встановлено, що оновлене регулювання зменшує ризики нечесних комерційних практик, зокрема у сфері електронної комерції, оскільки суб’єкти господарювання матимуть рівні умови для здійснення електронної торгівлі та чесної конкуренції.

Опубліковано

2024-12-01