СТРАТЕГІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ КЛІЄНТІВ ЯК ВАЖЛИВИЙ НАПРЯМ ДОСЯГНЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.15.80-86Ключові слова:
якість обслуговування клієнта, стратегія обслуговування клієнтів, конкурентоспроможність, стратегія конкурентних переваг підприємстваАнотація
Мета статті полягає в обґрунтуванні теоретико-методичних підходів до розуміння ролі та значення стратегії обслуговування клієнтів промислового підприємства у здобутті ними тривалих конкурентних переваг. Стаття присвячена дослідженню та актуалізації стратегії обслуговування клієнтів промислового підприємства у контексті реалізації концепції стратегічного управління. Вирішення поставлених у статті завдань здійснено за допомогою таких загальнонаукових і спеціальних методів дослідження: аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення.
Актуалізовано стратегію обслуговування клієнтів промислового підприємства у контексті реалізації концепції стратегічного управління. Ідентифіковано бар’єри входу в ринок, що створюються виробниками із високим рівнем обслуговування клієнтів, основними бар’єрами входу є використання схем оплати, які створюють сильну залежність між клієнтом і постачальником, налагодження широкої мережі закладів сервісу, які розташовані по місцю діяльності клієнтів, укладання контрактів на надання довготривалих постійних послуг, створення іміджу компетентності щодо надання послуг. Досліджено риси, що характеризують обслуговування клієнта з високою якістю. Ідентифіковано взаємозв’язок між стратегією конкурентних переваг підприємства і стратегією обслуговування клієнтів.
У статті обґрунтовано, що обслуговування стає каталізатором встановлення партнерських відносин між клієнтом та постачальником та досягнення високого рівня лояльності з боку споживачів. Важливим напрямом досягнення конкурентної переваги промислового підприємства є розроблення політики обслуговування клієнта. Запропоновані заходи для мотивування працівників до якісного обслуговування клієнтів дають змогу сформувати та підтримувати корпоративну культуру, орієнтовану на власних клієнтів. Основні наукові положення статті можна використовувати у практиці промислових підприємств.
Посилання
2. Lambert, D. M., and J.R. Stock. Strategic Logistics Management, 3th еd., Irwin, 1993.
3. Porter, M. Competitive strategy. Methodology of the analysis of branches and competitors, Business Books, 2005.
4. Krykanskyi, Ye.V., and N.I. Chukhrai. Industrial marketing: manual, Published by Lviv National Polytechnic University, 2004.
5. Chukhrai, N.I.. Logistic service: manu, Published by Lviv National Polytechnic University, 2006.
6. Hryhorak, M.Yu., and O.V. Karpun. Logistic service: manual, Published by National Aviation University, 2010.
7. Zozuliov, O.V., and M. Levchenko. “Formation of omnichannal companie`s marketing strategy.” Economic bulletin of National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnical Institute”, 2016.
8. Bujak, A. Innovations and changes in the logistics tasks implementations, Studia Ekonomiczna, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2012.
9. Hryhorak, M. Yu. “Analysis of business models and strategies of innovative development logistics service providers.” Technology audit and production reserves, 2016.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).