ІНСТИТУЦІЙНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ

Автор(и)

  • С. О. Кропельницька ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра фінансів, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018,
  • Т.В. Майорова ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана” Міністерство освіти і науки України, кафедра корпоративних фінансів і контролінгу, проспект Перемоги, 54/1, Київ, 03680
  • О.С. Кондур ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, педагогічний факультет, м. Івано-Франківськ, вул. Шевченка, 57, 76018

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.15.129-140

Ключові слова:

інституції, кадровий (людський) потенціал, конкурентоспроможність, регіон, університет, об’єднана територіальна громада

Анотація

У статті досліджуються питання інституційної складової конкурентоспроможності регіону в частині формування кадрового (людського) потенціалу для її розвитку.
Метою є дослідити інституційні чинники формування кадрового потенціалу на регіональному рівні та запропонувати шляхи його розвитку на базі проекту “Створення проектно-освітнього центру розвитку інновацій та інвестицій в регіоні” задля підвищення рівня конкурентоспроможності та інноваційності розвитку Прикарпатського регіону України.
Для отримання якісних та кількісних результатів дослідження у статті використано методологію соціологічного опитування, зокрема при розрахунку показників, що характеризують кадрові потреби громад Прикарпаття; застосовано методи статистичної обробки інформації, логіко-аналітичний – для окреслення тенденцій формування, для визначення та систематизації даних щодо кадрового потенціалу, що формується у Прикарпатському національному університеті ім. В. Стефаника (ПНУ), в розрізі об’єднаних територіальних громад (ОТГ) Івано-Франківської області, в розрізі інститутів та факультетів університету тощо.
Проблема, що досліджується у статті і яка потребує вирішення, обумовлена відсутністю балансу між пропозицією та попитом на відповідні кадри, яких готують заклади вищої освіти (ЗВО) для громад регіону. Розв’язати зазначену проблему пропонується шляхом створення проектно-освітніх інституцій у ЗВО. Вони відіграватимуть роль управлінських центрів взаємодії ЗВО-ОТГ зі зведення інформації та прийняття рішень щодо формування кадрового потенціалу розвитку конкурентоспроможності регіону.
Практичне значення даного наукового дослідження полягає в тому, що воно проводиться в рамках діючого проекту регіонального розвитку і базується на первинних результатах діяльності Проектно-освітнього центру розвитку інновацій та інвестицій в регіоні – “Агенти змін” ПНУ.
Науковою новизною і цінністю є розробка методичних підходів до створення та впровадження мережевої моделі взаємодії ЗВО-ОТГ задля формування затребуваного громадами регіону кадрового потенціалу, а також рекомендацій щодо формалізації побудови коротко- та середньострокових прогнозів щодо нього.

Біографії авторів

С. О. Кропельницька , ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, кафедра фінансів, вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, 76018,

кандидат економічних наук, доцент

Т.В. Майорова , ДВНЗ “Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана” Міністерство освіти і науки України, кафедра корпоративних фінансів і контролінгу, проспект Перемоги, 54/1, Київ, 03680

доктор економічних наук, професор

О.С. Кондур, ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”, Міністерство освіти і науки України, педагогічний факультет, м. Івано-Франківськ, вул. Шевченка, 57, 76018

доктор педагогічних наук, кандидат економічних наук, професор

Посилання

1. “Global Competitiveness Index. Information about the study.” Gumanitarnyi portal, gtmarket.ru/ratings/the-imd-world-competitiveness-yearbook/info. Accessed 11 Oct. 2019.
2. “The Global Competitiveness Report 2019.” World economic forum, www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf Accessed 11 Oct. 2019.
3. Sianesi, B., & J. Van Reenen. “Education and Economic Growth: A review of the literature.” Journal of Economic Surveys, no.17(2), 2013, pp. 157-200. doi: 10.1111/1467-6419.00192
4. Gennaioli, N., La Porta, R., Lopez-de-Silanes, F., & A. Shleifer. “Human capital and regional development.” The Quarterly journal of economics, no.128(1), 2013, pp.105-164. doi:10.1093/qje/qjs050.
5. Moretti, E. “Worker's Education, Spillovers, and Productivity: Evidence from Plant-Level Production Functions.” American Economic Review, no.94, 2004, pp.656-690. doi: 10.1257/0002828041464623
6. “Strategy of the development of the sphere of innovative activity up to 2030.” Verkhovna Rada of Ukraine, zakon.rada.gov.ua/laws/show/526-2019-%D1%80#n12. Accessed 27 Jul. 2019.
7. “The Fourth Industrial Revolution, by Klaus Schwab.” World economic forum, www.weforum.org/about/the-fourth-industrial-revolution-by-klaus-schwab Accessed 11 Oct. 2019.
8. Porochnyk, A. M., Stolarchuk, Ya. M., Kolot, A. M. etc.Competitive Development Strategies in the Global Economy, ed. A. M. Lieutenant and E. M. Stoliarchuk, KNEU, 2016.
9. Berdanova, O.V. and others. Regional development tools in Ukraine, NADU, 2013.
10. “What specialists are missing from newly created ATCs?” Decentralization, decentralization.gov.ua/news/5294. Accessed 27 Jul. 2019.
11. “The greatest demand among the communities of the region is the future specialists in the field of land law, project management, analytics in the field of financial revenues and industry management.” Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, pnu.edu.ua/blog/2018/10/03/%d0%bd%d0%b0%d0%b9%d0%b1%d1%96%d0%bb%d1%8c%d1 % 88% d0% b8% d0% bc-% d0% bf% d0% be% d0% bf% d0% b8% d1% 82% d0% be% d0% bc-% d1% 83-% d0% b3% d1% 80% d0% be% d0% bc% d0% b0% d0% b4-% d0% ba% d1% 80% d0% b0% d1% 8e-% d0% ba% d0% be% d1% 80% d0% b8. Accessed 27 Jul. 2019.
12. Kropelnytska, S.O. “Precarpathian University in the formation of institutional and staff capacity of communities.” Agentyzmin agentyzmin.pnu.edu.ua/en/consaltings/prezentatsiia%20dlia%20yarmarku%20profesii.Accessed 27 Jul. 2019.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-04

Як цитувати

Кропельницька , С. О., Майорова , Т., & Кондур, . О. (2019). ІНСТИТУЦІЙНІ ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ РЕГІОНУ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(15), 129–140. https://doi.org/10.15330/apred.2.15.129-140