СУЧАСНА ПРАКТИКА ОЦІНКИ РИЗИКІВ ЛОГІСТИЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ

Автор(и)

  • О. І. Вівчар Західноукраїнський національний університет, кафедра кримінального права і процесу, економічної безпеки та правоохоронної діяльності, вул. Микулинецька, 46а, м. Тернопіль, 46000
  • О.В. Сталінська Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000
  • О.І. Дідченко Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000
  • О.І. Когут-Ференс Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000
  • А.Я. Шатарський Західноукраїнський національний університет, кафедра кримінального права і процесу, економічної безпеки та правоохоронної діяльності, вул. Микулинецька, 46а, м. Тернопіль, 46000

DOI:

https://doi.org/10.15330/apred.2.16.237-246

Ключові слова:

управління ризиками, логістична стратегія, економічна безпека, підприємства транспорту, ремонт автошляхів

Анотація

Проведено комплексне дослідження ризиків логістичного управління економічної безпеки підприємств транспорту в сучасних умовах. Встановлено, що ризик логістичного управління економічної безпеки підприємств транспорту - це сукупність економічних, організаційних і технічних дій, спрямованих на встановлення видів, факторів та джерел ризику, оцінку величини ризику, розроблення й реалізацію заходів щодо зниження його рівня й запобігання можливим неґативним наслідкам і враховує фактори впливу зовнішнього середовища – конкурентів, постачальників, урядових рішень, суспільної думки, кон’юнктури, недостачі повноцінної релевантної інформації тощо. Відзначено, що основними функціями ризику є інноваційна, регулятивна, захисна, компенсаційна, соціально-економічна й аналітична.

Обґрунтовано, що ризики можуть бути визначені кількісним та якісним аналізом (правило мінімакс (критерій Севіджа); правило Гурвіца). Доведено, що система показників кількісної оцінки ризиків в системі економічної безпеки охоплює абсолютні величини (дисперсія, середньоквадратичне відхилення, семіваріація, семіквадратичне відхилення), відносні (ймовірність, коефіцієнт варіації, коефіцієнт ризику). Сформовано комплексне дослідження коефіцієнтом ризику логістичного управління економічної безпеки підприємств транспорту. Виокремлено основні методи регулювання ступеню ризику підприємств транспорту: уникнення ризику; компенсація ризику; прогнозування; моніторинг; збереження ризику; створення спеціальних резервних фондів; залучення зовнішніх джерел; передача ризику; хеджування; зниження ризику. На основі чого доведено, що метою зниження ризиків економічної безпеки підприємств транспорту можна вважати комплексну протидію потенційним та реальним загрозам, а також забезпечення високого потенціалу розвитку підприємств транспорту у майбутньому.

Біографії авторів

О. І. Вівчар , Західноукраїнський національний університет, кафедра кримінального права і процесу, економічної безпеки та правоохоронної діяльності, вул. Микулинецька, 46а, м. Тернопіль, 46000

доктор економічних наук, професор  

О.В. Сталінська , Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000

доктор економічних наук, професор  

О.І. Дідченко , Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000

кандидат економічних наук, доцент  

О.І. Когут-Ференс , Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Міністерство освіти і науки України, кафедра міжнародних економічних відносин, вул. Чорновола, 1, м. Івано-Франківськ, 76000

кандидат економічних наук  

А.Я. Шатарський, Західноукраїнський національний університет, кафедра кримінального права і процесу, економічної безпеки та правоохоронної діяльності, вул. Микулинецька, 46а, м. Тернопіль, 46000

аспірант

Посилання

1. Andrushkiv, B M. Economic and property security of enterprise and entrepreneurship. Anti-crap. Ternopil, Ternohraf, 2012.
2. Vivchar, O. I. “Paradigm and scientific base of logistic management. Socio-economic problems and the state.” no.1(4), 2011, pp. 166–173, sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2011/11zmfblm.pdf. Accessed 10 Oct.2020.
3. Vivchar, O. I. Logistic aspects of financial and economic safety of enterprises for repair and operation of highways.Ternopil, Aston, 2013.
4. Geydt, A. A. Development of methods of planning of reproduction of the network of highways of industrial sites. Avtoreferat. Omsk, 2004.
5. Hryhoruk, P. M., & Н. А. Khrushch. “Methodological principles of modeling the system of providing financial and economic security in the conditions of uncertainty and multidimensionality of the market environment.” Scientific Bulletin of the Mukachevo State University, no.1, 2017, pp. 204-198.
6. Zhalina, O. M. “Improvement of the level of road coverings on the condition of providing comfort, convenience and safety of movement (using the theory of risk) .” Science and technology in the road industry, no. 2, 2004, pp. 27–29.
7. Ponomarova, Yu. V. Lohistyka. Kyiv: Tsentr navchalnoi literatury, 2005.
6. Vivchar, O., & A.Kolesnikov. “Peculiarities of assessment technologies usage in the management of financial and economic security of enterprises.” Business Economics, vol. 51, issue 4 (2), 2016), pp. 393-398.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-11-25

Як цитувати

Вівчар , О. І. ., Сталінська , О. ., Дідченко , О. ., Когут-Ференс , О. ., & Шатарський, . А. (2020). СУЧАСНА ПРАКТИКА ОЦІНКИ РИЗИКІВ ЛОГІСТИЧНОГО УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТУ. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону, 2(16), 237–246. https://doi.org/10.15330/apred.2.16.237-246