СПЕЦИФІКА СТРАТЕГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.16.246-253Ключові слова:
менеджмент, планування, управління, потенціал розвитку, підприємство, туристичний бізнесАнотація
У статті здійснено узагальнення підходів щодо визначення поняття стратегічного менеджменту підприємств туріндустрії. Проведено аналіз основних процесів у циклі стратегічного менеджменту на практиці функціонування підприємств туристичної індустрії, розглянуто етапи стратегічного планування як базової платформи стратегічного менеджменту, виокремлено специфічні ознаки стратегічного менеджменту туристичного підприємства. Виокремлено чинники побудови та реалізації ефективної стратегії розвитку туристичного підприємства в умовах глобальної інтеграції в світову індустрію турбізнесу.
Узагальнено визначення стратегічного управління та стратегічного планування, виокремлено їх специфіку для підприємств туристичного бізнесу. Наведено особливості функціонування сфери туризму в контексті формування стратегії туристичних підприємств. Здійснено узагальнення аспектів стратегічного планування як основи стратегічного менеджменту. Розглянуто стадії стратегічного планування, а також виокремлено його переваги.
У статті обґрунтовано, що стратегічний менеджмент охоплює широке коло організаційних рішень з приводу ситуацій, орієнтованих на майбутній розвиток, які пов’язані із генеральними цілями турфірми і знаходяться під дією неконтрольованого зовнішнього середовища.
Визначено напрями розвитку стратегічного менеджменту як елементи забезпечення управління стратегічними можливостями фірми. Доведено, що туризм є тією галуззю, що характеризується високим рівнем невизначеності через вплив на її розвиток політичних, економіко-правових, соціально-економічних факторів; ефективний розвиток системи туріндустрії неможливий без продуманого стратегічного планування, особливо на етапі створення та виходу на ринок підприємства туристичного бізнесу.
Доведено, що керівництво туристичного підприємства повинно визначати бачення перспектив розвитку шляхом розробки та майбутньої реалізації стратегії, місії та цілей фірми, а розвиток туризму в Україні повинен відбуватися у відповідності до світових туристичних тенденцій та трендів. Виокремлено фактори, які гальмують розвиток ринку туристичних послуг в Україні, а також стратегічні орієнтири в управлінні туризмом.
Посилання
2. Biletsʹka, I.M. “Features of strategic management when choosing a competitive position of a tourist enterprise.” Visnyk DITB. Seriya: Ekonomika, orhanizatsiya ta upravlinnya pidpryyemstvamy turystychnoyi industriyi ta turystychnoyi haluzi v tsilomu, no.12, 2008, pp. 3-18, tourlib.net/statti_ukr/bilecka2.htm. Accessed 15 Oct.2020.
3. Vinokurov, Y.A. “Coronavirus has led to a crisis in the tourism industry of Ukraine.” Derzhahentstvo z turyzmu, hromadske.ua/posts/koronavirus-prizviv-do-krizi-u-turistichnij-galuzi-ukrayini-derzhagentstvo-z-turizmu. Accessed 15 Oct.2020.
4. Hladynets,ʹ N.I. “Features of strategic resource management of tourism enterprises.” Problemy innovatsiyno-investytsiynoho rozvytku, no. 12, 2017, pp. 41-49.
5. Royik, O.M., Azarova, A.O., and M.I. Nebava. Fundamentals of strategic management. Vinnytsya, VNTU, 2007.
6. Saukh, I.V. “Classification model and characteristics of strategies of tourist enterprises.” Visnyk ZHDTU, no. 4 (82), 2017, pp. 90-97.
7. Snihyr, A.V. “Features of strategic management of the enterprise.” Visnyk Khmelʹnytsʹkoho natsionalʹnoho universytetu, vol.2, no,4, 2015, pp. 66-69.
8. Tuchkovsʹka, I.I., and YU.B.Myronov. Materialy vseukrayinsʹkoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi "Aktualʹni problemy upravlinnya sotsialʹno-ekonomichnymy systemamy" (Lutsʹk, 8.12.2016 r.). Lutsʹk, Lutsʹkyy NTU, 2016.
9. Bariši, Petra, and Ivana Mari. “The Role of Management as a Strategic Tourism Guideline.” Case of Croatia International Journal of Business and Management Studies, no.1(2), 2012, pp. 423–431.
10. Kirovska, Zanina. “Strategic management within the tourism and the world globalization.” UTMS Journal of Economics, no.2 (1), 2011, pp. 69–76.
11. Yasenok, S.N., and S.G.Stenyushkina. “The contents of strategic management in the tourism industry (on the example of Belgorod region).” Setevoy zhurnal «Nauchnyy rezulʹtat». Seryya «Tekhnolohyy byznesa y servysa», 2016, T.2, №2. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/the-contents-of-strategic-management-in-the-tourism-industry-on-the-example-of-belgorod-region. Accessed 15 Oct.2020.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).