ТЕОРЕТИКО-ОРГАНІЗАЦІЙНІ ОСНОВИ ВПРОВАДЖЕННЯ РЕПУТАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВІ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.16.254-264Ключові слова:
репутація, атрибути, компоненти, репутаційний менеджментАнотація
Тенденція впродовж останніх десятиліть характеризується зростаючою заінтересованістю представників бізнесу до своєї репутації та її впливу на результати діяльності і, відповідно, розвиток на майбутнє. Усвідомлення важливості і цінності останньої серед керівництва більшості бізнес-структур виникає потреба різними шляхами і способами вибудувати беззаперечну репутацію, підсилити серед зацікавлених сторін та ефективно її використовувати. Зрозуміло, досягнення такої мети є можливим за допомогою впровадження репутаційного менеджменту.
Впровадження дієвої системи управління репутацією у ході діяльності господарюючого суб’єкта повинне підтверджуватися отриманням очікуваних результатів від здійснення такого роду управлінських заходів. Визначено, впровадження і реалізація репутаційного менеджменту забезпечує корисність і ряд переваг для компанії, які дозволяють розвинути бездоганну репутації та отримати прихильну лояльність серед представників зовнішнього бізнес-оточення. У ході проведеного дослідження доведено ключову особливість ділової репутації, яка виражається «об’єкт-суб’єктивним» взаємовідношенням. Бінарність вказаної особливості пояснюється переходом об’єкта в суб’єкт та, за інших обставин, навпаки. Серед елементів теоретико-організаційних основ впровадження репутаційного менеджменту на підприємстві посилену увагу приділено дослідженню атрибутів його ділової репутації. Встановлено, детальне вивчення структурного наповнення репутації компанії сприятиме її конструюванню з врахуванням специфіки діяльності та особливостей бізнес-оточення.
Практичною цінністю проведених досліджень є доповнення теоретико-методологічної основи репутаційного менеджменту, зокрема в частині його впровадження у діяльності компаній. Вважаємо, отримані наукові результати сприятимуть розробці дієвого механізму інформаційного забезпечення системи управління репутацією господарюючого суб’єкта.
Посилання
2. Marketing company «Ukraine Marketing Project», ump.ua/ru/. Accessed 15 Oct.2020.
3. International economic rating «League of the best», businessukraine.net/uk/orgcom. Accessed 15 Oct.2020.
4. National business rating «Industry Leader», nbr.com.ua. Accessed 15 Oct.2020.
5. Sinko, G.S., and V.P. Bozhko. «Analysis and assessment of business reputation of machine-building enterprises». Economics and management of machine-building enterprises, no. 4, 2009, pp. 5-14.
6. Shkromyda, V.V., and N.Ya. Shkromyda. «Features of the study of the company's reputation». Scientific economic journal «Intellect XXI», no.3, 2019, pp. 110-116.
7. Shcherbakova, K. «Business reputation as a component of enterprise competitiveness». East, dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/22032/12-Scherbakova.pdf. Accessed 15 Oct.2020.
8. Dozier, D.M. «Image, Reputation and Mass Communication Effects». Image und PR – Kann Image Gegenstand einer Public Relations Wissenschaft sein? 1993, pp. 227-250.
9. Dutton, J., Dukerich, J., and C. Harquail. «Organizational images and member identification». Administrative Science Quarterly, vol. 39, no.2,1994, pp. 239-263.
10. Fombrun, C., and M.Shanley. «What's in a name? Reputation building and corporate strategy». Academy of Management Journal, no. 33(2),1990, pp. 233-258.
11. Gray, E.R., and J.M. Ballmer. «Managing Corporate Image and Corporate Reputation». Long Range Planning, vol. 31, 1998, pp. 695-702.
12. Groenland, E. «Qualitative research to validate the RQ-dimensions». Corporate Reputation Review, 2002, № 4, pp. 308-315.
13. Hall, R. «The Strategic Analysis of Intangible Resources». Strategic Management Journal, vol. 13, 1992, pp. 135-144.
14. Reputation Institute, reputationinstitute.com/advisory-services/ reptrak. Accessed 15 Oct.2020.
15. RepuTex 2006 RepuTex Methodology, secure1.impactdata.com.au/reputex/. Accessed 15 Oct.2020.
16. Shamma, H.M., Hassan, S.S. «Customer and non‐customer perspectives for examining corporate reputation». Journal of Product & Brand Management, no. 18(5), 2009, pp. 326-337.
17. The Financial Times, ft.com/capital-markets. Accessed 15 Oct.2020.
18. The Fortune, fortune.com/fortune500/. Accessed 12 Oct.2020.
19. The Harris Poll, theharrispoll.com. Accessed 15 Oct.2020.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).