ВЗАЄМОДІЯ РАХУНКОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ З ІНШИМИ СУБ’ЄКТАМИ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.17.46-56Ключові слова:
Рахункова палата, державний фінансовий контроль, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, взаємодія, контролюючі органиАнотація
Взаємодія Рахункової палати України з іншими суб’єктами державного фінансового контролю. Ураховуючи актуальність обраної тематики дослідження, метою статті є подальше теоретичне дослідження такого органу зовнішнього контролю, як Рахункова палата України, з’ясування особливостей взаємодії вищезазначеного органу контролю з іншими суб’єктами державного фінансового контролю: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент України. В процесі написання статті застосовано індуктивний, дедуктивний методи, які використано для дослідження функцій Рахункової палати. Графічний метод використано для наочного відображення побудови та формуванні повноважень Рахункової палати відповідно до норм законодавства. Для теоретичних узагальнень і формування висновків застосовано абстрактно-логічний метод.
Установлено, що державний фінансовий контроль, який здійснюється Рахунковою палатою України у формі аудитів, перевірок, є вагомою функцією управління фінансовою системою, що спрямована на упередження та запобігання фінансово-економічних порушень у сфері використання бюджетних коштів. У зв’язку з цим головною метою державного фінансового контролю є забезпечення дотримання принципів законності, доцільності та ефективності розпорядчих і виконавчих дій з управління державними фінансами та майном держави, їх збереження і примноження для повноцінного виконання функцій держави.
Зазначено, що об’єктом державного фінансового контролю є грошові відносини, що виникають у процесі формування і використання публічних фінансів і майна держави, а також інших суб’єктів господарювання. Ними виступають юридичні особи, які від імені держави (відповідно до врегульованих правових норм), здійснюють моніторинг й інші форми контролю за діяльністю суб’єктів господарювання в частині дотримання ними встановлених обмежувальних параметрів щодо обігу фінансових ресурсів.
У результаті проведеного дослідження теоретичних та практичних питань функціонування системи державного фінансового з Рахунковою Палатою України вважаємо, що необхідно уточнити засади взаємодії Палати з іншими органами фінансового контролю.
Теоретичну та практичну цінність дослідження полягає в виявленні рівня взаємодії Рахункової палати України з іншими суб’єктами державного фінансового контролю
Посилання
2. On the Accounting Chamber. Law of Ukraine. Ligazakon , ips.ligazakon.net
3. On the Cabinet of Ministers of Ukraine. Law of Ukraine. Verkhovna Rada of Ukraine, zakon.rada. Accessed 3 Sept.2021
4. Lopushnyak, G, Maletska, O, and H. Rybchanska. “Accounting Chamber and its role in the implementation of public financial control in Ukraine.” Economics of agro-industrial complex, no. 20 (1), 2013, pp. 123-131.
5. Misyukevych, L.O. “Basic principles of implementation of control functions of the Accounting Chamber in the financial sphere in Ukraine.” Public administration in Ukraine, www.pag-journal.iei.od.ua/archives/2020/15-2020/5.pdf. Accessed 3 Sept.2021
6. Sereda, V.V., Kisil, Z.R., and V.V. Kisil. Administrative law: a textbook. Lviv, LvDUVS, 2014.
7. Khabliuk, О.А., and S.R. Yatsyshyn. “Performance audit in the system of public financial control, its essence and the need for implementation in Ukraine.” Economy and society, no.10, 2017, pp.827-831
8. Tabenskaya, Y.V, “Accounting Chamber as the highest body of independent external control.” Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, no.19 (3), 2018, pp. 88-91.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).