ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОСУВАННЯ ТРАНСПОРТНО-ЛОГІСТИЧНИХ ПОСЛУГ НА ЦІЛЬОВІ РИНКИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.1.18.16-32Ключові слова:
транспортно-логістична послуга, цільовий ринок, транспортно-логістичне підприємство, конкурентоспроможність, сегментація ринку, цінова політика, реклама, комунікаційні каналиАнотація
Стаття присвячена аналізу просування транспортно-логістичних послуг на цільові ринки та оцінці конкурентоспроможності транспортно-логістичних підприємств. Метою статті є аналіз сутності й особливостей процесу просування транспортно-логістичних послуг на цільові ринки, визначення сучасних тенденцій організації даного процесу з урахуванням вимог вітчизняного і міжнародного ринків та обґрунтування моделі оцінки конкурентоспроможності транспортно-логістичного підприємства. У процесі дослідження авторами використовувався діалектичний метод, за допомогою якого виявлено економічний зміст транспортно-логістичної послуги, розкрито основні умови функціонування ринку транспортно-логістичних послуг. Системний та синергетичний підходи дозволили сформулювати авторську методику розрахунку інтеграційного показника оцінки конкурентоспроможності транспортно-логістичного підприємства. Завдяки аналізу цільового ринку за різними складовими діяльності транспортно-логістичних підприємств було проведено сегментацію ринку транспортно-логістичних послуг за різними групами ознак, в тому числі за ринковою стратегією, що ними використовується на ринку; встановлено, як кожний фактор впливає на рівень конкуренції на ринку і розкрито основні типи конкурентної поведінки транспортно-логістичних підприємств (зокрема: перевезення вантажу клієнта за визначеним маршрутом за однаковою ціною, але різною тривалістю; перевезення вантажу за визначеним маршрутом з однаковою швидкістю доставки, але різною ціною; перевезення вантажу за визначеним маршрутом з різною швидкістю доставки і різною ціною). Зазначено, що ринок транспортно-логістичних послуг через специфіку організації виробництва та надання послуг характеризується високим ступенем диференціації, динамічністю ринкових процесів, чутливістю до змін ринкової кон’юнктури, територіальною сегментацією. Визначено оптимальне сполучення елементів маркетингових комунікацій для сучасного транспортно-логістичного підприємства.
Науковий інтерес представляє запропонована авторами методологія аналізу цільового ринку та модель оцінки конкурентоспроможності транспортно-логістичного підприємства. Практичну значущість має представлена авторами в роботі методика розрахунку інтеграційного показника оцінки конкурентоспроможності транспортно-логістичного підприємства у вигляді математичної моделі, яка враховує специфіку функціонування підприємств транспортної галузі в умовах євроінтеграційного процесу.
Посилання
2. Gurch, L.M. and AM.Chenchik. Marketing research of the market of transport services of Ukraine. 2008. Vydavnytstvo lvivskoi politekhniky, vlp.com.ua/files/23_22.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
3. Zheleznyak, K.L. The mechanism for the formation of strategy to promote the transport services of an enterprises: author's dis. abstract ... cand. econ. science 08.00.04. Kyiv: NTU, 2015, diser.ntu.edu.ua/Zeleznyak_aref.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
4. Moroz, O.V., and T.M.Kornievska. “Features of passenger transportation marketing.” Priazovsky Economic Bulletin, no. 5 (10), 2018, pp. 250-253, pev.kpu.zp.ua/journals/2018/5_10_uk/45.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
5. Chuchka , І.М. “Modern basic forms of transport and logistics services in Europe”. Economy and society, no. 1, 2015, pp. 18-20, economyandsociety.in.ua/journals/1_ukr/03.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
6. Kolmakova, O.M., and O.A. Andriyanova “Methods of assessing the competitiveness of the enterprise”, Young scientist, no. 5.1 (57.1), 2018, pp. 37-41, molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/5.1/8.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
7. Kirchata, I.M. “Methods of assessing the competitiveness of the enterprise: analysis and systematization.” Global and national economic problems. Mykolayiv National University named after V.O. Sukhomlinsky, no. 8, 2015, pp. 417-422, global-national.in.ua/archive/8-2015/87.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
8. Taranenko, Yu.V. “Logistics services market analysis.” Scientific Bulletin of Kherson State University, no. 12, p. 3, 2015, pp. 219-222.
9. Ivanova, I., Borovik, T., Rudenko, A., and T. Zalozna. “The market of logistics services of Ukraine: current status, problems, prospects.” Galician Economic Bulletin, no. 6 (67), 2020, pp. 185-192, elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/34213/2/TNTUSJ_2020v6n67_Ivanova_I-Logistics_service_market_185-192.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
10. Transport of Ukraine 2020: statistical collection. Kyiv: State Statistics Service, 2021.
11. Kompanets, K.A., Litvyshko, L.O., and V.O.Artemchuk. “The influence of marketing communications on the formation of a positive image of the enterprise.” Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, no. 33, p. 1, 2020, pp. 77-81, www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/ 33_1_2020ua/16.pdf. Accessed 19 Apr. 2022.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).