ДОСЛІДЖЕННЯ РИНКУ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ: ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ ТА ВІЙНИ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.18.264-273Ключові слова:
ринок, кондитерські вироби, солодощі, шоколад, печиво, мармелад, вафлі, цукеркиАнотація
В статті проведено дослідження ринку кондитерських виробів. Метою статті є оприлюднення результатів дослідження функціонування ринку кондитерських виробів під впливом пандемії та українсько-російської війни. В процесі виконання роботи застосовано різні загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. Зокрема індуктивний, дедуктивний методи використано для проведення пошукових запитів через Google Trends. За допомогою економічного аналізу та порівняння здійснено аналізування кондитерського ринку. Графічний метод використано для наочного зображення результатів аналізу ринку кондитерських виробів. Для теоретичних узагальнень і формування висновків використано абстрактно-логічний метод. Розраховано питому вагу підприємств на ринку кондитерських виробів України в 2020 році. Для дослідження розвитку кондитерської галузі використано Google Trends за допомогою яких виявлено динаміку популярності ключових слів «солодощі», «шоколад», «печиво», «мармелад», «вафлі», «цукерки». Встановлено, що динаміка запитів на ринку кондитерських виробів змінюється залежно від сезону: збільшення пошукових запитів спостерігається з приходом холодної пори року і спадає з настанням теплої пори року. За результатами дослідження в географічному розрізі встановлено, що топ-3 областей, в яких найбільше шукають солодощі складають Волинська, Тернопільська та Івано-Франківська області. З невеликим відривом за кількістю запитів наступними є Рівненська та Львівська області. Пошуковий термін «шоколад» є найпопулярнішим пошуковим словом серед інших популярних видів кондитерської продукції. Найменш популярними виявилися «вафлі» та «мармелад». Досліджено структуру галузі кондитерських виробів в Україні та розглянуто діяльність основних гравців на ринку. Згідно з результатами, найпопулярнішим пошуковим словом серед користувачів мережі інтернет Львівської області є «шоколад» (35%) наступним за популярністю іде «печиво» (32%), на третьому місці «цукерки» (21%). Найбільшими виробниками ринку кондитерських виробів України є: «Roshen», «АВК», «Konti», «Світоч», «Mondeliz».
Посилання
2. Vlasenko, O.P. “Marketing technologies of identification of the consumer’s profile at the confectionery market.” ZNAU, ir.znau.edu.ua/bitstream/123456789/226/1/Vlasenko_O_The_marketing_technologies_identification_of_consumer.pdf. Accessed 21 April 2022.
3. “Research: what products are the most often bought by Ukrainians using courier delivery.” ua-retail, ua-retail.com/2020/05/doslidzhennya-yaki-produkti-najchastishe-kupuyut-ukra%D1%97nci-cherez-kuryersku-dostavku. Accessed 23 April 2022.
4. Zahrychanska, A.V., and V.Ya.Holiuk. “Analysis of the current confectionery market of Ukraine.” Actual problems of economy and management, v. 15, 2021, ape.fmm.kpi.ua/article/view/226703. Accessed 28 April 2022.
5. “Information and analytical report on confectionery markets.” Ufexpo, ufexpo.com.ua. Accessed 20 May 2022.
6. Razumova H.V., and O.V. Oskoma. “Confectionery market of Ukraine: analysis and prospects of development.” Accessed 21 April 2022.
7. Savchuk, I. “Analysis of performance of the main actors at the confectionery market.” National University of Food Technologies, pp. 58-59. NUFT, dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/22643/1/26.pdf. Accessed 21 April 2022.
8. Smahliuk, A.A., and A.O. Nadtochii. “Analysis of the confectionery market of Ukraine and prospects for its development.” Internauka (electronic journal), vol. 2, www.inter-nauka.com/uploads/public/158239613463 97.pdf. Accessed 13 March. 2022.
9. Nerpan, M. “Trends at the Ukrainian confectionery market.” Harchovyk, pk.harchovyk.com/ukrayinskyj-kondyterskyj-rynok-zahopyly-try-monopolisty. Accessed 21 April 2022.
10. Tobolin, O. “Analysis of the confectionery market of Ukraine: trends.” Koloro, koloro.ua/ua/blog/brending-i-marketing/analiz-rynka-kon diter skikhizdeliy-ukrainy-tendentsii.htm. Accessed 21 March 2022.
11. Trofymenko, O.O., and M.A.Zolotoper. “Economic and organizational principles of development of confectionery enterprises in Ukraine.” Modern problems of economy and business, vol. 24, 2019, рр. 165–171.
12. Bochko, O., Krykavskyy, Y., Petetskyi, K. Liekis, I., & B. Aleksandraviciute. “Study of the market of confectionary products in Ukraine.” Global Prosperity, vol. 1, issue 1,no.2, 2021, pp. 13-22.
13. Google Trends, trends.google.ru/trends/explore?date=2018-11-17%202021-11-17&geo=UA&q=%D1%88%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B4,%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B8%D0%B2%D0%BE,%D0%BC%D0%B0%D1%80%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D0%B0%D0%B4,%D0%B2%D0%B0%D1%84%D0%BB%D1%96,%D1%86%D1%83%D0%BA%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B8. Accessed 21 April 2022.
14 Google Trends, trends.google.ru/trends/explore?date=2018-11-17%202021-11-17&geo=UA&q=%D1%81%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%89%D1%96. Accessed 21 April 2022.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).