ДОСЛІДЖЕННЯ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА РИНОК ГОТЕЛЬНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ
DOI:
https://doi.org/10.15330/apred.2.20.222-231Ключові слова:
ринок готельних послуг України, війна, сезонність попиту, цінова стратегія готелів, зелений туризм, цільові сегменти ринкуАнотація
Війна в Україні сформувала унікальні виклики для різних секторів економіки, включаючи туризм та готельний бізнес. Метою роботи було дослідження тенденцій розвитку ринку готельних послуг в Україні, вплив на нього війни та сезонності попиту у сучасних умовах. З цією метою було зібрано та проаналізовано вторинну маркетингову інформацію, проведено та проаналізовано результати опитування споживачів, використано метод спостереження. Результати проведеного дослідження дозволили поглибити теоретико-методичні засади щодо використання концепції синхромаркетингу у діяльності готелів, що свідчить про наукову новизну роботи.
Дослідження дозволили встановити, що пропозиція на ринку готельних послуг України під час війни зменшилась, чимало об’єктів не працюють з міркувань безпеки, через брак попиту, з технічних причин чи через пошкодження від обстрілів. Встановлено, що негативними факторами, які вплинули на попит на ринку готельних послуг України, є скорочення чисельності населення України, кількості іноземців, які її відвідують, а на початку війни – і припинення внутрішнього туризму, не приймаючи до уваги вимушених переселенців. З початку повномасштабного вторгнення до сьогодні відбувається перерозподіл ринку готельних послуг України у географічному аспекті. Проте незважаючи на повномасштабну війну, готелі надалі залишаються достатньо привабливими для інвесторів. Окрім війни на досліджуваний готельний ринок, як і раніше, впливає сезонність. Вона є важливим фактором у готельній індустрії, впливаючи на попит, цінову політику та загальну ефективність бізнесу. Відповідно, готелі використовують різні маркетингові стратегії, щоб адаптуватися до сезонних коливань та максимізувати свій дохід. Однією з ключових стратегій є стратегія ціноутворення. Для порівняння впливу сезонності на готельний ринок у Львівській та Закарпатській областях було проведено порівняння цін на готельні послуги у цих регіонах у різні періоди року. Проведене дослідження показало, що у святкові дні зростають ціни на проживання у готелях нерівномірно, найбільше у місцях, пов’язаних з розвитком зеленого туризму. Враховуючи сезонність попиту, крім сезонних знижок та пропозицій, готелі можуть використовувати і інші маркетингові інструменти, зокрема розробляти окремі пропозиції для різних цільових груп клієнтів. Зібрана та проаналізована первинна маркетингова інформація показує, що навіть сьогодні, в умовах війни, існують значні перспективи для подальшого розвитку готельного сектору України. Для власників готелів критично важливо правильно обрати їх місцерозташування, сформувати цінову політику і надалі зосередитися на цих параметрах при організації своїх маркетингових комунікацій, що дозволить покращити їх конкурентні позиції. Це свідчить про практичну цінність проведеного дослідження.
Посилання
Bezruchko L., Bylous S., and M. Fil. “Hotel Industry of Ukraine in the Conditions of War: Current State and Development Prospects.” Economics and Society, no. 47, 2023, https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-43. Accessed 4 Mar. 2023
“Confident Development: Analysis of the Hotel Market in the Zakarpattia Region.” Pro-Consulting, pro-consulting.ua/ua/pressroom/uverennoe-razvitie-analiz-rynka-otelej-zakarpatskoj-oblasti. Accessed 26 Dec. 2023
Hayda, Yu.I., and Yu.R. Novak. “Features of Forecasting Demand for Hotel and Tourist Services.” Economic Analysis, volume 24, no.1, 2016, pp. 22-29.
Hosteva, S.P., Donchenko, L.M., and N.P. Rybalchenko. “Impact of Seasonality Factor on Tourism Demand Dynamics.” eprints.mdpu, eprints.mdpu.org.ua/id/eprint/2550/1/%D0%93%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%B2%D0%B0.pdf. Accessed 26 Dec. 2023
Danilenko-Kulchytska, V.A. “Impact of War on the Hotel-Restaurant Business of Ukraine.” Tourism and Hospitality Industry in Central and Eastern Europe, no.6, 2023, pp. 19-23, https://doi.org/10.32782/tourismhospcee-6-3.
Dorosh, S. “Six Months of Russia's War against Ukraine in 10 Figures.” BBC, www.bbc.com/ukrainian/features-62610639 Accessed: 7 Mar. 2024
Lupashko, A. “The Situation of the Hotel Business during the War.” Economic Truth, www.epravda.com.ua/columns/2022/09/28/691984/. Accessed 26 Dec. 2023
Malska, M.P., and I.G. Padnyak. Hotel Business: Theory and Practice. Textbook. 2nd ed. Kyiv, Center for Educational Literature, 2012.
Malska, M.P., and I.G. Padnyak. Organization of Hotel Services. Kyiv, 2011.
Nikolyuk, O.V., Savchenko, T.V., and T.I. Nikitchina. “Features of Managing Innovative Technologies in Hospitality Enterprises.” Market Infrastructure, issue 64, 2022, pp. 48-53, https://doi.org/10.32843/infrastruct64-9
“Tourism Development Indicators.” city-adm.lviv, dashboard.city-adm.lviv.ua/kilkist_goteliv_ta_analogichnykh_zakladiv_rozmischennya. Accessed 4 Mar. 2024
Tymoshenko Z.I., Munin H.B., and V.P. Dyshlevyy. Marketing of the Hotel and Restaurant Business. Kyiv, European University, 2007.
Bernthal, R. “International Travel, Resorts & Hotels.” Travelwritersmagazine, www.travelwritersmagazine.com/ukraine-journal-hotel-businessin-ukraine-during-war-with-russia// Accessed 7 Mar. 2024
Booking.com, www.booking.com. Accessed 7 Mar. 2024
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).