СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ДІТЕЙ ІЗ СІМЕЙ, ЯКІ ПЕРЕБУВАЮТЬ У СКЛАДНИХ ЖИТТЄВИХ ОБСТАВИНАХ
DOI:
https://doi.org/10.15330/msuc.2022.27.161-166Ключові слова:
складні життєві обставини; сім’ї, які перебувають у складних життєвих обставинах, діти із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, соціально-педагогічний супровід, ефективні умови соціального супроводу дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах.Анотація
Сучасні умови війни в країні, що за своїми впливами відповідають складним життєвим обставинам? та зміни, які при цьому відбуваються в політичній, соціальній та економічній сферах? позначаються на погіршенні благополуччя, психічного та фізичного здоров’я, соціальної адаптованості та фінансовому становищі сімей, зменшенні виховного потенціалу батьків, що призвело до різкого зростання сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. У зв’язку з цим ітотно підвищується значення професійної діяльності фахівців, які б надавали допомогу вразливим категоріям населення. Особливо необхідною і актуальною така діяльність є для дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Діти є найвразливішою групою населення, а обставини, у які вони потрапляють, позначаються на їхньому стані та розвитку. Постає необхідність їх соціально-психологічного захисту та надання їм комплекної підтримки відповідно до потреб та проблем. А це, своєю чергою, потребує супроводу дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. У статті розглянуто особливості здійснення соціально- педагогічного супроводу дітей іх сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Виявлено причини складних життєвих обставин, серед яких: соціально-економічні; соціально-психологічні. Визначено потреби та проблеми дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, їхні емоційні стани та соціально-психологічну адаптованість. Ефективною технологією соціально-педагогічної допомоги дітям із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, є соціально-педагогічний супровід. З’ясовано, що соціально-педагогічний супровід – вид/ технологія діяльності соціального педагога з дитиною і сім’єю, які опинилися в складних життєвих обставинах, наслідки яких вони не можуть самостійно подолати, що виявляється в комплексній системі підтримки сім'ї. Виокремлено ознаки соціально-педагогічного супроводу, розкрито мету, завдання, етапи його здійснення з дітьми із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Визначено й обгрунтовано умови ефективного соціально-педагогічного супроводу таких дітей.